איך מטעינים רכב חשמלי?

בעלי רכב חשמלי? מתכננים רכישה של רכב חשמלי בזמן הקרוב? זה הזמן לדעת הכול על טעינת רכבים חשמליים.

טעינת רכבים חשמליים היא פעולה המיועדת לצרכי טעינה של הסוללות הממוקמות בתחתית הרכב, והיא מתאפשרת באמצעות עמדות טעינה המחוברת לרשת החשמל. בעמוד שלפניכם, תוכלו למצוא שאלות נפוצות לצד תשובות מקצועיות בנושא טעינת רכב חשמלי. 

עמדות טעינה לרכבים חשמליים - מה חשוב לדעת?

כאשר מדברים על עמדות טעינה לרכבים חשמליים, מדברים למעשה על שני סוגים עיקריים של עמדות טעינה, אחת מהן מיועדת לצרכי טעינה רגילה (AC) והשנייה מיועדת לטעינה מהירה (DC), כאשר ההבדל העיקרי בין שתי עמדות הטעינה טמון בקצב הטעינה שלהן. אומנם  קצב טעינת הרכב החשמלי תלוי בגורמים שונים כגון: קיבולת הסוללה של כלי הרכב וההספק המרבי אותו הרכב יכול לקבל לשעה, אך הגורם המרכזי המשפיע על קצב הטעינה הוא ההספק החשמלי של אמצעי הטעינה. ברוב המקרים, תשתית לטעינת רכב חשמלי בטעינה רגילה (AC) מאפשרת טעינה במשך מספר שעות עד לילה שלם (בהתאם לסוג הרכב) ואילו תשתית לטעינת רכב חשמלי בטעינה מהירה (DC) מאפשרת טעינה של עד 80% מהסוללה בתוך 20 דקות עד 60 דקות. בהתאם לסוג הרכב. חשוב לציין שעמדות טעינה רגילה מסוגלות לספק כ-KW 22  לשעה בעוד עמדות טעינה מהירה מגיעות בהספק של KW 50 ויותר. 

איך מטעינים רכב חשמלי

איך להטעין רכב חשמלי?

טעינת רכב חשמלי יכולה להיעשות גם באמצעות עמדת טעינה רגילה וגם באמצעות עמדת טעינה מהירה, כאשר ניתן להטעין את הרכב החשמלי גם באמצעות מטען נייד אותו ניתן לחבר לשקע ביתי רגיל. טעינה באמצעות עמדות טעינה רגילות ו/או מהירות, נעשית באמצעות כבל טעינה ייעודי, כאשר חלק מעמדות הטעינה הרגילות אינן מאובזרות בכבל זה והן מחייבות את בעלי הרכב להחזיק כבל טעינה ייעודי התואם את סוג הרכב שברשותם. מנגד, כל עמדות הטעינה המהירות, מאובזרות בכבל טעינה מובנה כאשר נדרש חיבור תואם בצד הרכב.

על מנת להאריך כל הניתן את חיי הסוללה של הרכב החשמלי, קיימת המלצה לטעינת כלי הרכב בעמדת טעינה רגילה ברמה היומיומית ובעמדת טעינה מהירה במקרים של נסיעות ארוכות מחוץ לעיר.

שימו לב – טעינה באמצעות מטען נייד אותו ניתן לחבר לשקע ביתי רגיל, חייבת להיעשות בהגבלת זרם של עד 10 אמפר והיא אינה מומלצת כדרך קבע.

כיצד מתבצעת טעינה של רכב חשמלי?

בנוגע לשאלה איך מטעינים רכב חשמלי, התשובה מפורטת לפי הסעיפים הבאים:

  •  עמדת הטעינה עצמה מוזנת מרשת החשמל
  •  החיבור בין עמדת הטעינה לשקע הרכב נעשה באמצעות כבל טעינה ייעודי
  •  שקע הרכב מבצע חיבור לממיר 
  •  הממיר משנה את זרם החשמל החלופי מ-AC ל-DC 
  •  סוללת הרכב נטענת במלואה 
איך להטעין רכב חשמלי

כמה זמן לוקח להטעין כלי רכב חשמלי?

כפי שציינו לעיל, משך הטעינה של רכב חשמלי תלוי במספר פרמטרים הכוללים בין היתר את קיבולת הסוללה, ההספק החשמלי של עמדת הטעינה וההספק המקסימאלי שהרכב יכול לקבל. בממוצע, משך הזמן של טעינה מלאה מ-0 אחוז סוללה ל-100% בעמדת טעינה רגילה (AC) נע בין חמש שעות לתשע שעות. יחד עם זאת, חשוב לציין שישנם מספר פרמטרים העשויים להשפיע על משך הטעינה, וביניהם: גודל הסוללה של הרכב, מצב טעינת הסוללה וה-ON BOARD CHARGER ( ממיר) שהוא למעשה הרכיב הפנימי ברכב החשמלי השולט בעוצמת הטעינה ואחראי להמרת הזרם מ-AC ל-DC.
כיום, תוכלו ליהנות מתהליך הקמה מהיר ומקצועי של עמדות טעינה ביתיות בחניית הרכב. למידע נוסף על הקמת תשתית לטעינת רכב חשמלי לחצו כאן

שלחו פנייה - אנחנו פה בשבילכם!

בכל שאלה ובקשה תשאירו פרטים וצוות היועצים שלנו יחזור אליכם בהקדם האפשרי!

התקנת עמדת טעינה בבית משותף ללא אישור שכנים