עמדות טעינה לרכב חשמל בבית משותף​

אנחנו בחברת EVAYA עוסקים ומתמחים בתהליכי תכנון, הקמה וניהול של עמדות טעינה לרכבים חשמלייים בבתים פרטיים. בעמוד שלפניכם, ריכזנו עבורכם את כל המידע הרלוונטי בנושא.

בשנים האחרונות, הולך וגובר הצורך בהקמתן של עמדות טעינה לרכבים חשמליים בבתים משותפים, וזאת לנוכח העלייה המתמדת של מספר כלי הרכב החשמליים הנמכרים בישראל מדי שנה. נכון להיום, הקמתה של כל עמדת טעינה לרכב חשמלי בבניין משותף, נעשית בהתאם לנוהל התקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים בבתים משותפים, לפיו, ההתקנה מחייבת את אישור ועד הבית והסכמת הדיירים במידה והחניה הפרטית אינה רשומה בטאבו על שמם של בעלי הרכבים החשמליים. בעתיד הקרוב, כל בית משותף אשר יבנה בישראל, יהיה מחויב בתשתיות מובנות להתקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים.

סוגי עמדות טעינה בבתים משותפים

כאשר מדברים על עמדות טעינה בבתים משותפים, מדברים למעשה על עמדות מסוג טעינה רגילה (AC) המיועדות מלכתחילה לצרכי טעינה יומיומית של הרכב החשמלי. עמדות אלו פועלות בהספקי מתח של 6 עד 32 אמפר והן מספקות עד 22 קילוואט לשעה, דבר המאפשר טעינה מלאה של סוללת הרכב בפרק זמן של 6 עד שעות בממוצע.

סוגי עמדות טעינה לרכבים חשמליים בבתים משותפים

מה חשוב לדעת לפני שמתקינים עמדות טעינה לרכב חשמלי בבית משותף?

הקמתה של עמדת טעינה לרכב חשמלי בבניין משותף, ואין זה משנה אם מדבר בעמדה פרטית ו/או משותפת, מחייבת בראש ובראשונה הערכת מצב של מערכת החשמל הקיימת במבנה. במבני מגורים ישנים יותר, תידרש (ברוב המקרים) עבודת תשתית מקדימה שנועדה להעלות את הספק החשמל במערכת הקיימת וזאת לצרכי טעינה בטיחותית תוך מניעת עומסי חשמל על המערכת הקיימת. מעבר לכך, יש להתייחס לאופן החיבור של עמדת הטעינה לאספקת החשמל, האם היא נעשית באופן ישיר למערכת החשמל של הדירה בה מתגורר בעל הרכב החשמלי ו/או באמצעות חיבור לאספקת החשמל הראשית של הבניין. במקרים בהם מדובר בחיבור ללוח החשמל המשותף של הבניין, יש לוודא כי ההתקנה של העמדה נעשית מבלי לפגוע בחזות הבניין וברכוש המשותף ולבדוק את אופן החיוב.

עמדות טעינה חכמות לבתים משותפים

עמדת טעינת לרכב חשמלי בבניין משותף מומלץ שתהיה עמדה חכמה היודעת בין היתר לנהל עומסים ולתזמן מראש את זמן הטעינה הנחוץ לכל משתמש בה. עמדות טעינה חכמות הן עמדות הניתנות לחיבור בלוטוס' וחיבור WIFI, דבר המאפשר לכל משתמש בהן לבצע מגוון רחב של פעולות דרך אפליקציה ייעודית, לרבות, ניהול מרוחק של העמדה, מעקב אחר מצב טעינת הרכב, תזמן משך הטעינה וכדומה. חשוב לציין שעמדות הטעינה החכמות מאפשרות הוספת קווי משתמש בכל רגע נתון, ולכן, בכל פעם שדייר בבניין רוכש רכב חשמלי ניתן להוסיף אותו כמשתמש במערכת עם עמדת טעינה המיועדת רק לו.

הקמת עמדות טעינה בבתים משותפים - שלב אחר שלב

תהליך הקמתה של עמדת טעינה לרכב חשמלי בבתי משותף באמצעותנו הוא תהליך מקצועי המיושם על ידינו בחברת EVAYA במספר שלבים שונים הכוללים:

  •  פגישת אפיון צרכים ראשונית  במסגרתה נציג מטעם החברה יבקר באופן פיזי בבניין ויבדוק את הצרכים של כלל הדיירים המבקשים לעצמם פתרונות טעינה לרכבם החשמלי.
  •  ביצוע סקר היתכנות במסגרתו נבצע בדיקה מקיפה של תשתיות החשמל הקיימות בבניין.
  •  ביצוע עבודות תשתית בשטח
  •  הצבת העמדות
  •  הדרכה אישית לכל דייר בנוגע לאופן השימוש בעמדת הטעינה
עמדת טעינה ביתית

חשוב לנו לציין שעמדות הטעינה שלנו הן עמדות אוניברסליות המותאמות לכל סוגי הרכבים, לרבות, רכבים חשמליים מסוג BEV ורכבי פלאג אין מסוג PHEV. כמו כן, חשוב לנו לציין שאנו מספקים פתרונות מעשיים לצרכי הפקת דוחות צריכה עבור כל דייר, כאשר ההתקזזות יכולה להיעשות מול ועד הבית ו/או מול כל דייר באופן אישי.

אם גם אתם מתגוררים בבית משותף עם חניון תת קרקעי ו/או חניון עילי, אנו מזמינים גם אתכם ליצור איתנו קשר ולשמוע יותר על הפתרונות המעשיים שלנו לצרכי תכנון, הקמה וניהול עמדות טעינה חכמות בבתים משותפים.

שלחו פנייה - אנחנו פה בשבילכם!

בכל שאלה ובקשה תשאירו פרטים וצוות היועצים שלנו יחזור אליכם בהקדם האפשרי!