טעינת רכב חשמלי בישראל - כל מה שצריך לדעת

מדי שנה עולות על כבישי ישראל יותר ויותר מכוניות חשמליות והצורך בעמדות טעינה לרכבים חשמליים רק הולך וגובר. בעמוד שלפניכם, תוכלו למצוא את כל המידע הרלוונטי אודות טעינת רכב חשמלי בישראל.

פתרונות טעינה לרכבים חשמליים

טעינת רכב חשמלי מתאפשרת באמצעות עמדות טעינה הניתנות להתקנה במרחב הציבורי ו/או בחניית הרכבים בבית הפרטי ו/או בבתים משותפים. את עמדות הטעינה השונות נהוג לסווג ל-2 סוגי עמדות:

  1. עמדות טעינה רגילה (AC)
  2. עמדות טעינה מהירה (DC)

ההבדל המרכזי בין 2 סוגי העמדות בא לידי ביטוי במשך הטעינה, כאשר ההמלצה של כל יצרניות הרכבים החשמליים היא להטעין את סוללות הרכב החשמלי בעמדות טעינה רגילות ברמה היומיומית ולבצע טעינה בעמדות טעינה מהירות בנקרים של נסיעות ממושכות מחוץ לעיר, וזאת בכדי לשמור על אורך חיים ממושך יותר של הסוללות. 
טעינת רכב חשמלי בישראל

מהי טעינה רגילה ומהי טעינה מהירה?

עמדת טעינה רגילה מותקנת ברוב המקרים במרחב הפרטי של בעלי הרכבים החשמליים, כלומר בשטח החנייה הביתית ו/או החניון במקום העבודה, כאשר עמדת טעינה מהירה מותקנת במקומות שונים במרחב הציבורי, לרבות, תחנות דלק, חניונים ציבוריים וכדומה. 

הספק הטעינה בעמדת טעינה רגיל נעה בין 11 ל-22 קילוואט בשעה ואילו הספק הטעינה בעמדת טעינה מהירה נע בין 50 ל-175 קילוואט בשעה. כפועל יוצא מכך, משך הטעינה בעמדות הטעינה המהירות מתקצר באופן משמעותי, כאשר טעינה של עד 80 אחוזים מהסוללה בעמדת טעינה מהירה אורכת בין 20 דקות לשעה ואילו טעינת הסוללה במלואה בעמדת טעינה רגילה אורכת בין 5 ל- 8 שעות בממוצע. 

האם ניתן לחבר את הרכב החשמלי לשקע חשמלי רגיל?

סוג נוסף של עמדת טעינה ביתית היא עמדת טעינה ניידת הניתנת לחיבור ישיר לשקע החשמל הביתי. טעינה זו היא האיטית ביותר מבין פתרונות הטעינה הקיימות כיום והיא מומלצת אך ורק במצבי חירום, כאשר הספק הטעינה מוגבל ל-16 אמפר וההספק של הטעינה עומד על 3.68 קילוואט בשעה. חשוב לציין שטעינת הרכב באמצעות חיבורו לשקע חשמלי רגיל מוגבלת לשעתיים בכל פעם.

מה הן העלויות לטעינת רכב חשמלי?

העלות הממוצעת של טעינת רכב חשמלי נמוכה פי 5 מהעלות הממוצעת של תדלוק רכבים הנוסעים על בנזין. את העלות המדויקת של טעינת רכב חשמלי ניתן למדוד לפי יחידת אנרגיה (קוט"ש), כאשר התעריף הביתי בישראל הוא 53.80 אגורות לכל קוט"ש. אם ניקח בחשבון שרכב חשמלי משפחתי נוסע בממוצע כ-5.5 קילומטרים לכל קוט"ש, אז נגלה כי העלות הממוצעת של טעינת הרכב היא כ-10 אגורות לכל קילומטר. יחד עם זאת, חשוב לציין שהעלות המופיעה לעיל מתייחסת לטעינת רכב חשמלי באמצעות עמדות טעינה רגילה המוקתנות בחנייה הפרטית של כלי הרכב. בעמדות טעינה רגילות (AC) המותקנות במרחב הציבורי, העלות הממוצעת נעה בין 75 אגורות ל-2 שקלים לקוט"ש ואילו טעינה בעמדות טעינה מהירות (DC) במרחב הציבורי, עומדת על ממוצע של 2 ש"ח לקוט"ש, שהם בין 15 ל- 36 אגורות לכל קילומטר. 

ביטוח עמדת טעינה לרכב חשמלי

כמה זמן לוקח להטעין רכב חשמלי?

משך הטעינה של כלי רכב חשמליים הוא פועל יוצא של סוג עמדת הטעינה בה נעשה שימוש, כאשר טעינת 80 אחוזים מהסוללה באמצעות עמדת טעינה מהירה (DC) אורכת בממוצע בין 20 ל-60 דקות. במידה ואתם עושים שימוש יומיומי בעמדות טעינה רגילהֹ (AC) לצורך טעינת הרכב החשמלי, טעינה מלאה של הסוללה עשויה להיארך כלילה שלם (בין 6 ל- 8 שעות) וזאת בהתאם למספר משתנים המשפיעים על מהירות הטעינה, וביניהם:

  •   גודל הסוללה של הרכב החשמלי 
  •   הקיבולת המרבית של עמדת הטעינה הביתית 
  •   קיבולת המתח החשמלי של המטען המובנה בכלי הרכב 

לצד משתנים סביבתיים כגון טמפרטורה המשפיעה אף היא על משך הטעינה. 

בממוצע, טעינה חשמלית לרכב במשך 4 שעות בעמדת טעינה רגילה, תאפשר לכם להטעין סוללה שתספיק לנסיעה למרחב של עד 160 קילומטר. 

הקמת עמדות טעינה ביתיות - מה חשוב לדעת?

כאשר מדברים על הקמת עמדות טעינה ביתיות מדברים למעשה על הקמתן של עמדות טעינה רגילות (AC) העושות שימוש במקור כוח חשמלי של הבית ו/או הדירה שבעליה נדרש לטעינת כלי הרכב החשמלי שברשותו. טעינת רכב חשמלי בבית מיועדת גם לבעלי בתים פרטיים וגם לדיירים במבנים משותפים.

עמדות הטעינה הביתיות מאפשרות (ברוב המקרים) הספק של 22 קילוואט, והן ניתנות לחיבור ישיר לארון החשמל של הבית. הקמת העמדה אינה מחייב חיבור תלת פאזי בבית, אף על פי שחיבור תלת פאזי מאיץ את קצב הטעינה ומונע יצירת עומס על מערכת החשמל של הבית. הקמתה של עמדת טעינה ביתית לבית הפרטי או המשותף, מחייבת תכנון מקדים והכנת תשתית במידת הצורך והיא מיושמת על ידינו בחברת EVAYA   באמצעות עמדות טעינה אוניברסליות המותאמות לכל סוגי הרכבים החשמליים, לרבות, רכבים חשמליים BEV ורכבי פלאג אין PHEV.

זמן טעינת רכב חשמלי

אנו מתמחים בהקמת עמדות טעינה לבתים משותפים

אנחנו בחברת EVAYA מתמחים בין היתר בהקמתן של עמדות טעינה בבתים משותפים, ומאפשרים לכל דיירי הבניין ליהנות מפעולה בטיחותית שם טעינת רכב חשמלי בחניון תת קרקעי או כל חניון משותף אחר. תהליך ההתקנה באמצעותנו כולל ליווי מלא של הפרויקט משלב אפיון הצרכים וביצוע סקר היתכנות של הפרויקט, דרך הוצאת כל ההיתרים הנדרשים והתאמה מלאה של התשתיות הנדרשות ועד ביצוע עבודות התשתית והצבתן של עמדות הטעינה
ולאחר מכן ניהול שוטף של העמדות.

הקמת עמדות טעינה באמצעותנו מיושמת באמצעות מודל עסקי במסגרתו אנו מממנים באופן מלא את כל עלויות ההקמה, כאשר המשתמשים בעמדות הטעינה נדרשים לתשלום דמי מנוי חודשיים ותוספת קילו וואט בעבור הצריכה. באופן זה, אנו מספקים גם שירות מלא לאורך כל התקופה ומספקים לכל בית משותף מערכת חיוב מתקדמת מסוג המספקת חיוב פרטי לכל דייר/ת בתוספת חשבונית מפורטת על הצריכה.
חשוב לנו לציין שכל עמדות הטעינה שלנו הן פועלות בהתאם לטכנולוגיות מקדמות המאפשרות הספקי מתח שונים הנעים בין 6 ל-32 אמפר והספק של עד 22 קילוואט. בנוסף, עמדות הטעינה שלנו מתממשקות לאפליקציה ייעודית במסגרתה כל דייר בבית המשותף העושה שימוש בעמדות הטעינה יכול לקבל מידע שוטף על פעולות הטעינה.
אם גם אתם מתעניינים בהקמתן של עמדות טעינת בבתים משותפים ו/או במרחבים ציבוריים כאלו ואחרים, אנו מזמינים גם אתכם ליצור אתנו קשר כאן ולהבטיח לעצמכם את השירות המקצועי הטוב ביותר מהרגע הראשון.

טעינת רכב חשמלי בבית

שלחו פנייה - אנחנו פה בשבילכם!

בכל שאלה ובקשה תשאירו פרטים וצוות היועצים שלנו יחזור אליכם בהקדם האפשרי!