EVAYA עמדות טעינה

EVAYA - עמדות טעינה לרכבים חשמליים

נוהל התקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי בבתים משותפים

הצמיחה המתמדת של שוק הרכבים החשמליים בישראל מחייבת התקנה של עמדות טעינה גם בבתים פרטיים וגם בבתים משותפים, כאשר החוק בכל הנוגע להתקנת עמדות טעינה בבתים משותפים טרם גובש וחוקק, ולכן, לעת עתה, מונהג נוהל התקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי בבתים משותפים. 

מהו נוהל התקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי בבתים משותפים?

עד להסדרת החוק לגבי התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבית משותף, התקנה של עמדות הטעינה בבתים משותפים נעשית בהתאם לחוק המקרקעין שהוא החוק המסדיר בתוכו את כל ההיבטים החוקתיים הקשורים גבי רכוש משותף. על פי חוק זה, במידה ועומדת לרשותכם חניה פרטית הרשומה על שמכם בטאבו, היא אינה נחשבת רכוש משותף והינכם רשאים להתקין בה עמדת טעינה מבלי להידרש לקבלת אישור מוועד הבית. מנגד, במקרים בהם מדובר בקרקע שהיא רכוש משותף והניה אינה רשומה על שמכם בטבאו, תדרשו לקבלת אישור של וועד הבית על מנת להנגיש את המבנה לתשתיות טעינה של רכבים חשמליים. 

על פי המצב הקיים כיום בחוק המקרקעין, התקנת עמדת טעינה בבית משותף ללא אישור שכנים עשויה להוביל לחיוב הדייר בפירוק העמדה, ולכן, התקנה של עמדת טעינה במצבים בהם לא קיימת חנייה פרטית הרשומה בטבאו על שמכם, מומלץ שתעשה באופן משותף על ידי מספר דיירים בעלי עניין בהתקנת עמדות טעינה לרכבים חשמליים. באופן זה, ניתן להתמודד עם התנגדויות מצד שכנים אחרים בכל הנוגע למתן הסכמה להקמת עמדות טעינה וככל שמספר הדיירים המביעים הסכמה ורצון להתקנת העמדות, כך ניתן לאשר את המהלך מול וועד הבית וגם מול המערכת המשפטית במידת הצורך. 

נוהל התקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי בבתים משותפים

הקמת עמדות טעינה בבתים פרטיים - מה חשוב לדעת?

בכל אותם מקרים בהם מדובר בחנייה פרטית הרשומה על שמו של דייר בבית משותף, התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי מומלץ שתעשה בהתאם להנחיות הבאות: 

עדכנו את וועד הבית בכל הנוגע להקמת העמדה כשבועיים לפני מועד ההתקנה 

  •  תכננו את העמדה באופן כזה שלא יפגע בחזות המבנה 
  •  וודאו ששהתקנה מתבצעת על ידי חשמלאי מוסמך ובהתאם לכל דרישות והוראות הבטיחות
  •  וודאו שהעמדה אינה פוגעת בדיירים האחרים במבנה בכל הנוגע לאופן השימוש שלהם ברכוש המשותף

שימו לב – ההנחיות הנ"ל מיועדות אך ורק למקרים בהם עמדת הטעינה המתכוננת מיועד לחיבור ישיר לארון החשמל של הדייר המתעניין בהקמת העמדה. במצב זה, מסירת ההודעה לוועד הבניין בנוגע להתקנת העמדה אינה נועדה לצרכי קבלת אישור מטעם הוועד אלא לצרכי היערכות של יתר הדיירים במידת הצורך. 

מה עושים במקרים בהם לא ניתן להתחבר ישירות לארון החשמל שלכם?

בכל אותם מקרים בהם מדובר אומנם בחניה פרטית הרשומה על שמכם בטאבו, אך אינכם יכולים להתחבר ישירה לארון החשמל שלכם, ההתחברות נעשית אל המונה המשותף של המבנה ובמקרים אלו כן תדרשו לקבלת אישור מוועד הבית לצורך התקנת עמדת טעינה עם חיבור למונה המשותף.

במצבים אלו, וועד הבית מחויב להגיב לבקשתם תוך 25 יום ובמידת הצורך להסדיר מולכם את מיקום עמדת הטעינה, אופן ההתקנה ואופן ההתחשבנות הכספית מולכם. חשוב לציין שבמקרים אלו התשלום עבור הטעינה עצמה מתבצע ישירות לוועד הבית והוא זה האמור להתחשבן מול החברה המספקת לכם את שירותי הטעינה. 

במידה ו-ועד הבית אישר את בקשתכם, לרשות הדיירים המנגדים למהלך עומדת הזכות לערער על ההחלטה ולדרוש את שינויה והם יכולים לעשות זאת באמצעות פנייה למפקח על המקרקעין תוך 30 יום מיון ההחלטה של ועד הבית. בכל אותם מקרים בהם לא הוגשה התנגדות מצד הדיירים, תהיו רשאים לבצע את ההתקנה תוך 45 יום. 

בבתים משותפים בהם נדרשת התקנה של מספר עמדות טעינה, מומלץ להתקין גם מערכת ניהול עומסים המאפשרת למעשה טעינה בו זמנית למספר כלי רכב חשמליים ללא כל חשש מעומס יתר על מערכת החשמל הקיימת. 

חברת החשמל עמדת טעינה לרכב חשמלי

ביטוח עמדות טעינה - עד כמה הוא הכרחי?

ביטוחי רכבים חשמליים אינם כוללים כיסוי ביטוחי לעמדות טעינה פרטיות, ולכן, מומלץ לרכוש כיסוי ביטוחי נפרד לעמדת הטעינה. במקרים מסוימים, תוכלו לכלול את הביטוח על עמדת הטעינה בפוליסת הדירה אותה אתם רוכשים. כך או אחרת, ביטוח עבור עמדת טעינה פרטית הכרחית גם לאילו מביניכם המתגוררים בבתים פרטיים ועל אחת כמה וכמה עובר אילו מבינכם המתגוררים בבתים משותפים בהם כל תקלת חשמל בעמדת הטעינה עשויה להוביל לנזק לרכוש בשווי מאות אלפי שקלים.

עמדות טעינה לרכבים חשמליים על פי החוק החדש

במהלך החודשים הקרובים, מדינת ישראל עתידה לאשר מספר תקנות חוק חדשות בכל הנוגע לתחום התחבורה החשמלית בכלל ונושא התקנת עמדות טעינה בבתים משותפים חדשים בפרט. על פי החוק המתגבש בימים אלו, כל בית משותף חדש יבנה מלכתחילה עם תשתיות מובנות להתקנת עמדות טעינה לכל סוגי הרכבים החשמליים, כאשר היזמים/קבלנים בפרויקט הם אילו שיישאו בהוצאות הכרוכות בהכנת התשתיות לצורך כך.

התקנת עמדת טעינה בבית משותף ללא אישור שכנים

EVAYA - החברה המובילה בישראל להקמה וניהול עמדות טעינה גם בבתים משותפים

אנחנו בחברת EVAYA  מקבוצת "שילת אנרגיה", עוסקים ומתמחים בהליכי תכנון, הקמה וניהול של עמדות טעינה לרכבים חשמליים. לרשותנו, ידע מעמיק בכל שלבי התכנון וההקמה, תוך היכרות מעמיקה עם חוק המקרקעין בכל הנוגע להקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים בבתים משותפים. בין היתר אנו עוסקים בהליכי התכנון ההנדסי לצד טיפול ברגולציה מול הרשויות הרלוונטיות, תוך ביצוע עבודות תשתית מקדימות וניהול עמדות הטעינה באמצעות מערכת טכנולוגית מתקדמת מסוגה.

בין הפתרונות המוצעים על ידינו, אנו מפעילים אפלקיציה ייעודית ואישית לכל דייר העושה שימוש בעמדות הטעינה שלנו וזאת לצרכי שליטת הזרם במטען וקבלת מידע בזמן אמת. למידע נוסף על פתרונות התכנון, ההקמה והניהול המוצעים על ידינו לדיירים בעלי רכבים חשמליים המתגוררים בבתים משותפים, אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר.

שלחו פנייה - אנחנו פה בשבילכם!

בכל שאלה ובקשה תשאירו פרטים וצוות היועצים שלנו יחזור אליכם בהקדם האפשרי!

Call Now Button